سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گاهِ رهایی

همیشه شنیده‌ایم که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است ولی به معنای دیگر حجاب محدودیتی است که مصونیت می‌آورد و خیلی از زنان مسلمان این محدودیت و سختی را به جان می‌خرند تا مصون بمانند از خطراتی که با بدحجابی و بی‌حجابی در کمین آنهاست، از نگاه‌های هرزه و هوس‌آلود و از عذابی که وعده داده شده است.

به بیان دیگر می‌توان گفت، حجاب برای حضور فعال زن مسلمان در عرصه اجتماع هر چند سخت است ولی محدودیت نیست بلکه محدودیتی است برای نگاه‌‌های هرزه کسانی که با ادعای دفاع از حقوق زنان، سالهاست علیه حجاب مبارزه می‌کنند.

همانطور که چادر حجاب کاملتری است، محدودیت و سختی‌اش هم به مراتب بیشتر است؛ در گرما و سرما و باد و برف و باران، در محیط کار یا تحصیل و در کوچه و خیابان و هر جای دیگری که فکرش را بکنید.

اما تعجب از چادری‌های بدحجاب است؛ کسانی که چادری هستند ولی آنچنان که باید در قید رعایت حجاب نیستند، یعنی فقط چادر سر می‌کنند ولی حالا اینکه چطوری و به چه شیوه‌ای، برایشان زیاد مهم نیست.

یکی از عمده‌ترین دلایل این‌ گونه رفتار از سوی زنان و دختران، اجبار در انتخاب این نوع حجاب است. اجبار از طرف خانواده، دانشگاه و حتی محیط اجتماع، شهر یا محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند. برخی نیز از روی عادت، چادر روی سرشان می‌اندازند که شابد بتوان گفت عادت هم به نوعی برگرفته از همان اجبار است.

این دسته از زنان و دختران تحت تاثیر مثل معروف و البته نادرست همرنگ شدن با جماعت، با همان چادر دنبال قافله مدگرایان به راه می‌افتند؛ آرایش می‌کنند، موهایشان با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بیرون است، سایه کلیپس‌های کذایی بالای سرشان است، مانتوهای تنگ و کوتاه می‌پوشند، برای جذب نگاه‌های بیگانه عشوه‌گری می‌کنند و گاهی چادر را رها می‌کنند که برای خودش در اطراف پرسه بزند.

همه اینها در صورتی است که اگر زن و دختر مسلمان از روی ایمان، شناخت، آگاهی و البته علاقه، چادر را برای حجاب خود انتخاب نماید، هرگز و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست آن را از خود دور نماید و همواره سعی خواهد کرد با چادرش به بهترین شیوه خود را مصون نگاه دارد. توهین و تمسخر و تحقیرها اراده‌اش را سست نکرده و چادرش را بر باد نخواهد داد.

 

منتشر نشده در ماهنامه بانوی برتر

 

 

 


نوشته شده در یکشنبه 93/1/3ساعت 7:55 عصر توسط ریحانه همدانی(رها) نظرات ( ) |


Design By : Pichak